De Koude Kermis speelt De laatste voorstelling van Paméla Menzo. Exclusief op Theaterfestival Boulevard Den Bosch – 6 t/m 11 augustus

Deze zomer, van 6 t/m 11 augustus, staat mimetheatergroep De Koude kermis op Theaterfestival Boulevard met de solo ‘De laatste voorstelling van Paméla Menzo’. De toeschouwer wordt meegenomen in een manische rollercoaster die langs de overvolle en absurde familiegeschiedenis van Paméla Menzo zelf raast. Gewapend met humor en zelfspot laat ze de stemmen in haar hoofd de vrije loop. Ze vraagt zich af welke van deze de waarheid spreekt. En steeds opnieuw verhaalt ze, dit is de laatste keer op het podium, het laatste verhaal dat ik vertel.


De Koude Kermis: verzamelplaats voor antihelden

Mimetheatergroep De Koude Kermis bestaat uit Paméla Menzo en Anne van Dorp. Zij leerden elkaar kennen tijdens de Mimeopleiding in Amsterdam waar ze beiden in 2006 afstudeerden. Met De Koude Kermis maken zij fysiek theater waarin menselijk gedrag centraal staat. In onze stukken laat teleurstelling nooit lang op zich wachten, is vervreemding meer dan normaal en zoeken we naar het eigenaardige binnen het gewone. In kleine menselijke gedragingen zoeken ze naar universele thema’s en door middel van humor en stilering willen ze die voor het publiek voelbaar maken.

Paméla Menzo schreef de solo, en neemt ook het spel voor haar rekening. Naast haar werk voor De Koude Kermis was zij eerder o.a. te zien in De kortste eeuw van Orkater, Als Sherazade in de gelijknamige muziektheater voorstelling van Frank Groothof, in Liggen op je rug van de Bonte Hond, Gijsbrecht van Unieke Zaken en Krabat van de Ulrike Quade Company.

Anne van Dorp werkt wisselend als regisseur/maker en speler, zowel voor De Koude Kermis als daarbuiten. Als speler werkte ze onder anderen met Kenneth Homstad met wiens voorstellingen ze twee maal werden genomineerd voor de VSCD-Mimeprijs. Ze maakte eigen werk voor o.a. werkplaats het Gasthuis in Amsterdam, theaterfestival Over Het IJ en Theater Het Amsterdamse Bos. Ze werkte ook als bewegingscoach en regieassistent voor gezelschappen en partijen als OTA, Stichting Wolf, De Ulrike Quade Company, en Jeugdtheatergezelschap Het Houten Huis.

Voor de eindregie werd Sanne van Rijn aangetrokken. Sanne studeerde klassiek ballet, fotografie en aan de interfaculteit voor Beeld en Geluid van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Ze werkte freelance als regisseur en adviseur met o.a. ZT Hollandia, NTGent, Boogaerdt/vanderschoot en Wunderaum.